tirsdag 13. september 2011

Stoff og Stil tur og hva man IKKE skal gjøre med en laptop!


På Alnabru ligger Stoff og Stil! Der har jeg vært i dag og jeg har kjøpt litt forskjellige voksduker som jeg skal prøve å bruke øverst rundt på Norgesglasslampa. Nytt forsøk på å få inn litt farge. Jeg kjøpte spraylakk fra Panduro i går og det ble IKKE bra! fargene er ikke fine i det hele tatt. Jeg fikk beskjed om at fargene ikke skulle være så sterke som utenpå boksen, men... De var akkurat sånn som utenpå :P 

Ikke akkurat de fargene jeg ville ha!
Siden jeg hadde kjøpt spraylakken allerede, kom jeg plustelig på å spraylakke laptopen min. Ja, jeg vet.. idioti.. ha ha :D Nei, det gikk faktisk bra å spraye, men problemet var at sprayen ikke satt så godt.

Siden dette ikke gikk så bra måtte jeg finne på noe annet. Så da tenkte jeg at voksdukene kunne jo brukes! men.. jah.. det gikk heller ikke så bra :P 

Jeg bruke Karlsons lim..
Jeg klipte til voksduken og tok på lim, som jeg penslet utover for at det skulle bli jevnt. Å lime den på gikk kjempe fint, og jeg unngikk luftboblene. Jeg trodde alt var fryd og gammen helt til limet begynte å reagere med voksduken.

Voksduken delte seg og det ble luftbobler alikevel, det var rett og slett duken som utvidet seg. Hurra! Så da begynte jeg å stikke små hull over alt med en knappenål og fant ut at om jeg holdt over de en stund, gikk de i alle fall litt tilbake på grunn av kroppsvarmen min. Jeg fikk det sånn nogenlunde til, men det er fremdeles ikke bra dessverre. Luftboblene er borte, men i og med at voksduken utvidet seg, så er det litt skrukkete, nesten over alt. Ha ha :D Det er jo bare typisk! Så for å dekke over det verste området limte jeg på en nusselig, lyseblå hval. Det redder mer eller mindre hele prosjektet.


Dette anbefaler jeg IKKE at noen andre prøver seg på! Og om man har lyst til å prøve alikevel, bruk et annet lim!

Lykke til! ; )

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar