lørdag 10. september 2011

Avslappet lørdag

Bullefrøkna mi, Milla
De selvsydde putene passer fint til lammeskinnsputa mi og den fænsi paljettputa!
Min kjære samboer er på golftur i helgen, så da blir det en ekstra rolig og slapp helg på meg og bulla vår. Det blir sofalørdag i kveld! Jeg skal kose meg i sofakroken blant putene, mens bulla kan ligge på pelsteppet.
Putene med ugla på og reinsdyret på har jeg laget selv av stoffstykker med fotoprint som jeg har kjøpt på Stoff og Stil i Oslo. Veldig lett!

Dette trenger du for å lage én pute:
  • 2 stk. stoff med fotoprint
  • Innerpute
  • Saks
  • Symaskin
  • Nål
  • Tråd
Jeg valgte å lage de i forskjellige størrelser, ugla på 40x40 cm og reinsdyret på 50x50. Innerputene er også kjøpt på Stoff og Stil. Det eneste man trenger å gjøre er å finne ut hvilken del av bildet man ønsker å ha på puta, klippe begge stoffdelene i størrelsen på valgte pute og sy det sammen på alle sidene. Rette mot rette, eller vrangen mot vrangen, alt etter som ;) Husk å ikke sy helt igjen den ene siden, jeg valgte sømmen som er ned mot sofaen så den synes enda mindre. Når du har sydd alle sidene vrenger du trekket. Så stapper du inn innerputa og syr igjen resten av sømmen. Kan ikke bli enklere!

Reinsdyret er faktisk sydd på vrangen da jeg synes det var litt tøft at den så litt slitt ut. Dette er virkelig et billig alternativ til putene fra By Nord ;) Nå skal jeg lage meg smoothie og se på film med bulla mi.Vi kan det å kose oss selv om vi er alene en helg! Det er så koselig å høre på snorkingen hennes ;)
.


GOD LØRDAG!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar