fredag 16. september 2011

Kjøkkenet vårt! Bilde ras!

Inne i det ene skapet.

På kjøkkenet vårt har vi litt av hvert! Vi har mye farger, nye ting og gamle ting. Kjøkkenet med det rare i! De rosa og de hvite store koppene er fra Ikea, glassene er fra Rosendahl, de prikkete koppene og skålene fra Åhlèns, fløtemuggen er i glass og er formet som en liten melkekartong og er fra eBay, mens de andre skålene er fra Pip Home og er kjøpt på Hadeland Glassverk.



I krydderhyllen vår finner du mer enn bare krydder. De russiske damene mine er faktisk målebegre! Ulike mål i hver av de 6 delene. De fikk jeg i julegave av broren min og er fra London. Kaffe og te boksene er fra Kremmerhuset, grisen på toppen fikk jeg av mamman min da vi var på jentetur i Lillehammer, jeg synes den var så søt! Jeg kjøpte den ikke, men når vi skulle spise sa mamma at hun hadde en liten gave til meg, og det var grisen! Cupcakesene er salt og pepperbøsser og er også fra London og er også en gave fra broren min.


På ene kjøkkenbenken vår har vi noen gamle ting som er etter familien min. Den store, turkise boksen er vel egentlig et gammelt malespann som er malt og dekorert, men det er jeg litt usikker på. Den fant jeg i boden til mamma og pappa. Boksen på toppen er en gammel tobakksboks. Den er nydelig! Den er fra uthuset til farfar. Den heklede duken har min farmor laget og har en fast plass på kjøkkenbenken. Glassbollen er egentlig en liten fiskebolle, som jeg fant ut at var alt for liten for kampfisken vår. Så den fikk en ny funksjon da jeg la litt grus og plasserte et kubbelys oppi. Kransen skulle egentlig ikke være der da vi bruker den på døra om vinteren, men den har blitt værende. Skiltet synes jeg er så morsomt! Det er kjøpt på en liten butikk på Oslo City. Lysestakene er fra da jeg jobbet i interiørbutikken Hemtex.
I vinduet har vi orkideer.
Denne fantastiske boksen har vi på toppen av mikroen (av alle steder : P) Det er en gammel matboks for de som jobbet på Pellerin Margarin fabrikk. Inne i boksen er det flere plater som ble brukt til å skille maten. Den kjøpte jeg på en brukt og antikk butikk i Drammen til den nette sum av 175 kroner.

På toppen av et annet skap har vi disse gamle og sjarmerende melkeflaskene. De ble brukt av min farfar og farmor. Det vakre førstehjelpskrinet er helt fullt med de originale delene. Dette skrinet var det min niese som så da vi var på loppemarked i bygda der jeg kommer i fra. Et kupp!

Vi har ingen knotter på skapene våre, unnatt denne lille rosa jenta. Den er så skjønn! Den er fra Kremmerhuset og koster 29 kroner : )


Denne lille grisen har plass ved vasken og er en såpedispenser fra Søstrene Grene : )



Tørrvarene våre har fått sin plass på toppen av skapet i Norgesglass. Noen av de er etter min farmor som syltet bær, og resten er fra loppemarked.


I skuffene våre er det også masse farger. Jeg synes det er litt moro når ikke alt er svart i skuffen. Dessuten er det lettere å finne frem når ting har ulike farger. ; ) Det meste i skuffen vår er kjøpt enten på Søstrene Grene, Åhléns eller Ikea.


Det var en "liten" tour på vårt kjøkken! Ha en fin dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar