søndag 25. november 2012

Makeover av kjøpmannsdisken

For en tid tilbake bestemte jeg meg for å pusse opp min kjære kjøpmannsdisk igjen. Første gangen jeg gjorde det ble den pusset og malt og lakket. Denne gangen ville jeg få den mørkere og røffere. Herlighet  så kul den er nå!


Sånn var den før :)

For å pusse ned disken brukte jeg tre ulike pussemaskiner. Det var litt av en jobb!
Det var en veldig støvete jobb! Jeg glemte selvfølgelig å fjerne ting fra stua eller å dekke det til, så hver eneste centimeter, inkludert meg selv, var dekket med støv  : P

For å få den finishen jeg ville ha brukte jeg valnøttfarget interiørbeis. Jeg malte først, og tørket av igjen med fuktig avispapir. Utrolig kult!




Alle skuffene snudde jeg med innsiden ut, slik at den tøffe måten å få skuffene til å holde seg sammen kom ut. Det kommer også nye håndtak etterhvert i jern.

Siste finish! Lage "kaffemerker"! Det ble så kult : D Dette lagde jeg rett og slett med lokket til malingspannet. Enkelt og greit ; )



Den gamle kofferten, medisinskapet og flaskene var jeg så heldig og komme over på en bruktbutikk! Kofferten er så fantastisk stilig : D Super fornøyd med alt sammen : )


Og beklager litt dårlige og mørke bilder ; ) Pcn min er kaputt og jeg har ikke noen redigeringsprogrammer på den jeg låner ; )


Ha en finfin søndag!
-Klem, Lotte- 


3 kommentarer:

  1. var veldig skeptisk når jeg så du skulle pusse den og male den......var jo sååååå fin!
    men den ble enda flottere og ser virkelig gammel og rustikk ut.....flinke deg!

    klem tone

    SvarSlett
  2. Den ble kul, Lotte. For en jobb !!

    SvarSlett
  3. Fy søren så fin den ble, og det å snu skuffene er jo bare helt genialt :)

    Klem fra Inger

    SvarSlett