mandag 7. mai 2012

Nytt møter gammelt.

NIBs maiutfordring er å vise hvordan man har satt sammen nye og gamle ting. Her har jeg både det ene og det andre, så det passet jo fint ; )


I kassehyllen har jeg litt av hvert. Det nyeste tillskuddet til "familien" er det røde hjertefatet i emalje. Det kjøpte jeg for ti kroner på Fretex ; )




Denne plakaten har jeg fått av pappa. Den er fra rundt 1930 og er en reklame for røyk. Den henger i gangen.


 På en hylle på badet har jeg noen gamle apotekerflasker som jeg har funnet i farfars låve og på Fretex. Litt sjarm over de synes jeg!


Denne kroken er fra kjøkkenet. Det er en stor turkis boks med et gammelt blomstermønster og en boks for tobakk. Den heklede brikken er etter farmor. 



Emaljebolle jeg nå bruker til å oppbevare alle taperullene mine og en stor kakeboks jeg er så glad i! Begge er funn fra farfars uthus.


Dette kaffeserviset er et loppisfunn. Herlig grønt pressglass! Det ble produsert i USA på 30 - 50 - tallet.



Min elskede Panco! Den er virkelig uunnværlig ; )



Og ikke minst kassehyllen min med både det ene og det andre i ; )


- Klem, Lotte- 


4 kommentarer:

  1. vakkert sammensatt :)
    Lykke til !!!
    klem ingrid

    SvarSlett
  2. Masse lekkert nytt og gammelt.
    Gøy å se alle bildene. Det grønne kaffeserviset er min favoritt.
    Lykke til. Klem, Drude

    SvarSlett
  3. Så mye fint, Lotte. Du har sansen for å sette sammen ting :)

    Lykke til i NIB-konkurransen.

    Klem

    SvarSlett
  4. Jeg har også sånn hjertefat! Helt likt :) Hehe. Får aldri nok av hjerte-ting og tang. Lekre bilder du deltar med. Tvi-tvi!

    Klem Lene

    SvarSlett